Beyaz Şapka SEO Nedir?
Beyaz şapka SEO, arama motoru kurallarına ve yönergelerine uyarak bir web sitesinin arama motoru sıralamasını iyileştirmek için çalışmaktır. Haksız yere daha yüksek sıralamalar elde etmek için arama motoru algoritmalarındaki boşluklardan yararlanan siyah şapkalı SEO’nun tam tersidir.
Beyaz şapka SEO stratejileri genellikle faydalı içerik oluşturmayı, yüksek kaliteli geri bağlantılar kazanmayı ve web sitesinin harika bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamayı içerir.
Pazarlamacılar genellikle Google Arama Temelleri’ne odaklanır. Ve sitelerinin uyumlu kalmasını sağlamak için en son Google güncellemelerini izlerler.
“Beyaz şapka” terimi, kahramanların genellikle beyaz şapka taktığı Western filmlerinden gelir. Kötüler ise siyah şapka takardı. Beyaz şapkalı pazarlama, beyaz şapkalı bilgisayar korsanlığı vb. terimleri de duyabilirsiniz.
İpucu: Semrush yada Ahrefs ile sitenizde zararlı olabilecek backlinkler olup olmadığını kontrol edin. Siyah şapka teknikleri kullanılarak oluşturulan bağlantıları kaldırmanıza yardımcı olabilir.
Beyaz Şapka ve Siyah Şapka SEO: Aradaki Fark Nedir?
İster beyaz şapka ister siyah şapka stratejileri uygulasınlar, dijital pazarlamacılar aynı şeyi istiyor: Google’daki sıralamalarını yükseltmek.
SEO stratejistleri neden Google’ın algoritmasını mutlu etmek için çırpınıyor? Çünkü Google dünya çapında en popüler arama motorudur.
Beyaz şapkalı SEO’yu daha iyi anlamak için siyah şapkalı SEO’yu incelemek ve aralarındaki temel farkları anlamak mantıklı olabilir:
- Beyaz şapka SEO, arama amacına uygun kaliteli içerik üretir. Siyah şapka stratejileri, yalnızca arama motorları için optimize edilmiş düşük kaliteli, yinelenmiş veya yoğun şekilde şablonlanmış içerik ortaya koyar.
- Beyaz şapka stratejisi, özenli alt metinlere sahip iyi etiketlenmiş görseller kullanmayı içerir. Siyah şapka, anahtar kelime doldurma ve görünmez metin gibi daha eski SEO uygulamalarını kullanır.
- Beyaz şapka SEO, anahtar kelime araştırmasını bir sayfada organik olarak kullanır. Buna karşılık, siyah şapka SEO bir hedef anahtar kelimeyi alır ve bunu başlıklarda, meta etiketlerde veya bir içerik parçası boyunca doğal olmayan bağlantı metinlerinde aşırı kullanır.
- Beyaz şapkalı içerik arama motoru yönergelerine uygundur ve konuk gönderimi ve özgün bağlantı oluşturma stratejileriyle bağlantılar oluşturur. Siyah şapkalı SEO’lar genellikle backlink satın alır.
Siyah şapka SEO’nun sinsi bir SEO hizmeti olarak görülmesi gerekmez çünkü yakından bakıldığında bazı stratejilerin aynı olduğu görülür. Sadece siyah şapka stratejileri, genellikle “gizleme” olarak adlandırılan bir uygulama olan, insanlar yerine kesinlikle arama motorları için içerik oluşturur ve üretir.
Ancak yine de bu tür uygulamalardan uzak durmak ve site otoritenizi uzun vadeli, sürdürülebilir stratejilerle oluşturmak en iyisidir.
Bazı siyah şapkalı SEO taktikleri Google cezaları alma riski taşır. Bunlar, web sitenizin arama sonuçlarında bastırılmasına veya tamamen kaldırılmasına neden olabilir.
Beyaz Şapka SEO Neden Önemlidir?
Beyaz şapkalı SEO önemlidir çünkü bu olmadan arama motoru sonuçları kaotik olurdu. İnternete rehberlik edecek kurallar olmasaydı, web sitesi sahipleri arama sayfalarında sıralanmak için daha eski SEO yöntemlerine güvenirlerdi. Kullanıcılar da aradıklarını bulmak için birbiriyle alakasız pek çok siteyi taramak zorunda kalırdı.
SEO’da beyaz şapka yaklaşımları herkesin yararınadır:
Google, algoritmalarının her anahtar kelime araması için yalnızca arama amacını yakalayan harika içerikleri sıralamasını sağlar. Çünkü milyonlarca internet kullanıcısını arama motorunu kullanmaya teşvik eder.
Site sahipleri, dürüst olmayan taktiklere başvurmadan sıralamalarını yükseltebildikleri için fayda sağlar. Ve ziyaretçilerine daha iyi bir deneyim sunabilirler.
Kullanıcılar da organik arama yoluyla aradıklarını kolayca bulabildikleri için fayda sağlar.
3 Temel Beyaz Şapka SEO Tekniği
İşletmenizin ve web sitenizin itibarını sağlam bir zemine oturtun. Beyaz şapka stratejileri zaman alabilir, ancak uzun vadeli sonuçlar üretirler. Aşağıda uygulamanız gereken üç beyaz şapka SEO tekniğini bulabilirsiniz.
1. Kaliteli İçerik Sunun
Google yararlı, insanlara öncelik veren içerikleri sıralamak istiyor.
Blog yazıları birçok pazarlama ekibi tarafından potansiyel müşteri yaratma aracı olarak kullanılıyor. İçerik hâlâ kraldır. Bu yüzden arama motorları için içerik üretmeyin. Bilgi arayan insanlar için içerik oluşturun.
Ayrıca, başkalarının referans olarak kullanması için içeriğinizin alakalı ve yetkili olmasını isteyeceksiniz.
2. Arama Amacını Karşılayın
Arama amacını karşılamak Google’ın bir numaralı hedefidir, bu nedenle bir web sitesi sahibi olarak siz de bunu hedeflemelisiniz.
Arama amacı, bir arama motoruna bir sorgu yazdıklarında kişinin hedefidir. Örneğin, “keto makarna tarifleri” yazdıklarında sonuçların kendilerine keto diyeti onaylı makarna tarifleri göstermesini beklerler.
Başlıca anahtar kelime türleri bilgilendirici, ticari, navigasyonel ve işlemseldir.
Bir kişi bir giyim web sitesini ziyaret ederse, satın almak istediğini söylemek güvenlidir ve bu ticari ve işlemsel olarak kategorize edilir. Bir kişi “mantar nasıl yetiştirilir” sorusuna yanıt arıyorsa bilgi arıyor demektir.
Arama amacını karşılamaya yönelik birkaç strateji şunlardır:
- Hedef kitlenizi ve ne aradıklarını bilmek
- İçeriğinizi belirli anahtar kelimelere uyacak şekilde optimize etme
- İçeriğinizi gözden kaçıranlar için biçimlendirme – alt başlıkları ve satır boşluklarını kullanın
- Videoları ve resimleri kullanma
3. Web Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin
Web siteniz akıllı telefonlarda görüntülenecek şekilde optimize edilmemişse potansiyel müşteri adaylarını kaybediyorsunuz demektir. Sitenizde gezinemeyen ziyaretçileriniz sitenizde kalmayacaktır.
URL’nizi Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracının arama kutusuna yazın. Web sitenizin cep telefonlarında görüntülenip görüntülenemeyeceğine dair bir yanıt alacaksınız. Ayrıca sayfalarınızın telefon ekranında nasıl göründüğüne dair bir ekran görüntüsü ve optimizasyon için öneriler listesi de alacaksınız.
İpucu: Google Search Console aracıyla sitenizde mobil uyumluluk sorunları olup olmadığını kontrol edin.
Her Zaman Beyaz Şapka SEO Kullanmalı mısınız?
Bu sorunun yanıtı büyük ölçüde hedefinize ve içinde bulunduğunuz sektöre ve nişe bağlıdır. Bazı sektörlerin siyah şapkalı olduğunu biliyoruz, bu nedenle taktikleri iş modelinin bir parçasıdır. Bu pazarlarda rekabetçi kalabilmek için, bazılarının “gri şapka stratejisi” olarak adlandırdığı beyaz şapka stratejileriyle karışık bazı siyah şapka stratejileri kullanmanız gerekebilir.
Bununla birlikte, Google’ın algoritması tarafından cezalandırılma veya etkilenme riski de vardır; bu da meşru bir işletme ve web sitesi kuruyorsanız yıkıcı sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle, uzun vadeli kârlılık ve uzun ömürlülük için web varlığınızı beyaz şapka yöntemleriyle oluşturmanızı öneririz.
Beyaz Şapka SEO Tekniklerinin İşinize Yaramasını Sağlayın
Google arama trafiğinizi artırmak ve sıralama sinyallerinizi iyileştirmek için içerik pazarlama stratejinizin bir parçası olarak SEO’ya ihtiyacınız var. Özellikle beyaz şapkalı SEO taktikleri, ceza alma endişesi olmadan sıralamalarınızı iyileştirmenin etkili bir yoludur.
Kurallara göre oynamak zaman alıcı olabilir ve sonuç göstermesi yavaş olabilir, ancak yine de otoriter ve kalıcı bir web varlığı oluşturmak için en iyi seçeneğinizdir.
Semrush, web sitenizin sağlığını analiz etmek için çeşitli SEO araçları sunar. Size, sitenizin nerede zorlandığını görmenizi kolaylaştıran bir sorunlar listesi sağlayabiliriz. Konuk gönderilerinden özlü meta açıklamalarına kadar, kârlılığınızı artırmaya yardımcı olmak için SEO çabalarınızı geliştirmenin birçok yolu vardır.